De klantenservice van TOTO: hoe kom ik in contact?
Inhoudsopgave
Het komt nog wel eens voor dat je een Nederlandse bookmaker wilt contacteren, of het nou voor een vraag, klacht of algemene opmerking is. Vele bookmakers zijn tegenwoordig zeer gemakkelijk te bereiken, en TOTO is hier een van.
In dit artikel gaan wij in op de klantenservice van TOTO: hoe kun je hen bereiken, wat zijn de openingstijden en wat moet je doen als je een klacht hebt? Je vind het in dit artikel!
Ontdek de welkomstbonus van TOTO!
Veelgestelde vragen
Ook bij TOTO vinden we uiteraard een hulppagina terug voor mocht je met een vraag zitten. Als je op de website op de knop 'klantenservice' klikt, dan kom je op de juiste pagina terecht. Deze bookmaker kiest hierbij voor een heel efficiënte en moderne aanpak waarbij je op de hulppagina meteen een lijst met FAQ’s te zien krijgt met daarnaast alle hedendaagse communicatiekanalen voor mocht je het antwoord niet meteen terugvinden in de vragenlijst.
De pagina met veelgestelde vragen is per categorie ingericht, waardoor jij heel gemakkelijk het onderwerp van je vraag kunt vinden. TOTO heeft het in de volgende categorieën ingedeeld:
- Netto-stortingsgrens
- TOTO sport
- TOTO casino
- Bonussen
- Opwaarderen/uitbetalen
- Winnit
- Winnit bingo
- Algemeen
- Limieten
- Apps
- Account goedkeuren
Deze uitgebreide lijst aan onderwerpen heeft uiteraard een grote lijst aan subcategorieën, waarbij de kans groot is dat je het antwoord op je vraag kunt vinden. Onder het kopje 'algemeen' vind je bijvoorbeeld antwoord op vragen zoals: 'ik kan niet inloggen, wat nu?' of 'kan ik mijn account heropenen?'. Heb je een vraag over de TOTO bonus, dan ga je natuurlijk naar het kopje 'bonus' en ga zo maar door.
Telefonisch contact
Kom je er met de veelgestelde vragen pagina toch niet helemaal uit? Dan kun je altijd telefonisch contact opnemen met een medewerker van TOTO. Het telefoonnummer van toto is als volgt: 070-550 0805
Iets waarmee TOTO zich echt onderscheid van andere Nederlandse bookmakers is dat de telefonische klantenservice van maandag tot en met vrijdag de gehele dag bereikbaar is. En dat betekent dat je op elk moment van de dag naar de klantenservice kunt bellen - iets dat heel handig is wanneer je met sportweddenschappen bezig bent. Veel bezoekers van TOTO sport en TOTO casino bevinden zich toch vaak 'savonds op de website, dus dan is het heel prettig dat je altijd contact op kunt nemen.
Ontdek de welkomstbonus van TOTO!
Contact via de live chat
Het is ook nog mogelijk om contact via de live chat op te nemen. Je kunt deze vinden wanneer je op de hulppagina klikt op het kopje 'stel je vraag via onze social kanalen'. Er opent op dat moment een menu waar je de mogelijkheid hebt om te klikken op de optie 'start live chat'. Hierbij krijg je eerst contact met een chatbot, maar het is ook mogelijk om een medewerker te spreken.
In tegenstelling tot de telefonische helpdesk van TOTO is de livechat niet 24/7 beschikbaar. De openingstijden zijn maandag tot en met zondag, van 9:00 - 23:30, dus wel ontzettend ruim. Heb je een vraag over een TOTO bonus code of een bepaalde wedoptie? Dan kun je altijd binnen de openingstijden met een medewerker chatten!
Contact via Facebook Messenger
Een andere contactoptie is Facebook Messenger, een social media kanaal dat tegenwoordig niet meer door iedereen gebruikt wordt, maar toch nog zeer actief is. Je vind de link naar het Facebook Messenger kanaal op dezelfde plek als de live chat.
Het voordeel aan Facebook Messenger is dat deze 24/7 geopend is, al geeft TOTO wel aan dat het tot 2 uur kan duren voordat je een antwoord ontvangt. Toch kan deze mogelijkheid zeer handig zijn als je graag bewijzen mee wil sturen, bijvoorbeeld een screenshot van je bankafschrift, iets dat telefonisch niet mogelijk is. Vind je het dus fijn om tussen 23:30 en 9:00 te chatten en heb je geen haast om een antwoord te ontvangen? Dan is Facebook Messenger een goede optie!
Heb je een klacht?
Kom je er niet meteen uit met de klantenservice van TOTO of heb je een klacht? Dan stelt de bookmaker zich zo alsnog ontvankelijk mogelijk op om dit te behandelen. TOTO is namelijk de enige bookmaker in Nederland die ook een Ombudsman heeft. Dit komt omdat TOTO onderdeel is van de Nederlandse Loterij, en de ombudsman zich hier mee bezig houdt.
Het eerste contact bij vragen of een klacht is altijd de klantenservice via het door jou gekozen kanaal. Vervolgens zal TOTO jou een schriftelijke reactie via e-mail of chat sturen, ook als je eerste contact telefonisch is geweest.
Ben jij het niet eens met de beslissing van TOTO? Dan heb jij de mogelijkheid om dit door te zetten naar de Ombudsman. Zorg hierbij dat je minimaal de volgende informatie opstuurt:
- Je naam
- Je adres
- Je woonplaats
- Een duidelijke omschrijving van de situatie
De Ombudsman zal je klacht vervolgens beoordelen en binnen 2 weken een antwoord sturen. Als de Ombudsman besluit jouw klacht in behandeling te nemen, dan ontvang je binnen 6 weken na het eerste bericht van de Ombudsman je antwoord.
Zoals je kunt lezen zijn er meerdere kanalen waarmee jij contact met TOTO op kunt nemen. Of het nou gaat om een vraag of een klacht, TOTO staat voor je klaar. De klantenservice informatie is gemakkelijk op de website of de TOTO app te vinden, dus maak hier vooral gebruik van als je het nodig hebt!
Ontdek de welkomstbonus van TOTO!
Andere vragen over TOTO